Nagy változás jön az Audinál - hadüzenet a Teslának

Ambíciózus villanyautó-tervek az Auditól.
Csernátony Csaba, 2016. július 25. hétfő, 10:26
Fotó: Napi.hu

A terv az, hogy az Audi kínálatában 2020-ig három elektromos modell legyen, és 2025-ben már az összes bevétel 25-30 százalékát adják a villanyautók - idézi Rupert Stadler Audi-vezér egyik német lapnak adott hétvégi interjúját az Automotive News.

Az Audi egyik villanyautója a miniautók piacát veszi célba. Emellett a tervekben szerepel egy egy SDS Co. néven működő leányvállalat, amely egy úgynevezett autonóm autó kifejlesztését felügyeli. Ez az autó Stadler szerint egy robotautó lesz, lehet, hogy nem is kell majd bele kormány vagy pedál, és a városi közlekedésre lesz optimalizálva.

Stadler konkrétan nem említi a Teslát, de a villanyautó- és az autonómautó-fejlesztés logikus lépés annak érdekében, hogy az elektromos autóival egyre nagyobb piacot szerző amerikai Teslával az Audi is felvehesse a versenyt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2016.07.25 14:15

@David Dakota: Akkor most a behajtasi dij megis jo dolog? Szolj akkor a fideszes haverjaidnak, hogy ne az uniot meg Demszkit szidjak, hanem alljanak ki a behajtasi dij mellett.

Mellesleg a jovoben nem csak behajtasi dij kene, hanem egesz egyszeruen ki kell majd tiltani a belsoegesu motorokat a varosbol. A sok ketutemu pofekelo robogot is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

David Dakota, 2016.07.25 13:49

@V0LE: Meg nem kellene fújolni a behajtási díj miatt...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2016.07.25 13:27

@HauserArnold: "Nagyon jó, legyen itt is verseny."

Verseny csak most lesz igazan, ha beindulnak a Model 3 gyartosorok. A premium szegmensben mindegy volt az ar, de az igazi tomegtermekeknel sokat szamit majd. Par even belul egesz szep kis kinalat lesz a megfizetheto kategoriaban.

Ami legalabb ennyire fontos lenne, az a tomegkozelekedes fejelsztese. Meg kene vegre szuntetni a varosokban a fustolo buszokat. A villamos nem rossz, de tulsagosan kotott, nem rugalmas es draga a vonal kiepitese.
A troli egy fokkal jobb, de szinten nagyon kotott, a villamosnal mar kicsit rugalmasabb, de a felso vezetek kiepitese szukseges es elegge elcsufitja a varoskepet.
A megoldas az elektromos busz lenne, amit a megallokban toltenek. A fel- es leszallasi ido boven eleg lenne ahoz, hogy elegendo aramot vegyen fel az akkumulator csomag a kovetkezo par megallora, igy nem is kene minden egyes megalloba tolto.

Meg persze nem kene szandekosan kiirtani az osszes fat a varosokban es nem kene beepiteni az osszes parkot, akkor talan levegot is lehetne venni neha.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2016.07.25 13:21

@lomb: Te nagyokos, orulj neki, hogy nem olyan verseny van az autogyartok kozott, mint az OPEC orszagoknal. Az olajkartellnel nagyobb es karosabb csoportosulas nincs ma a foldon.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lomb, 2016.07.25 12:59

@HauserArnold: verseny? Milyen verseny? Olyan, mint a teherautó gyártóknál? Az jó "verseny" volt!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html