Nagyon meglódultak az autóeladások Kínában

Kínában jóval a várakozásokat meghaladó mértékben nőttek a járműeladások tavaly, több külföldi autógyártó cég is rekordértékesítést jelentett erről a piacról.
MTI-Eco, 2014. január 9. csütörtök, 13:06
Fotó: Napi.hu

A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) csütörtökön ismertetett adatai szerint tavaly 13,9 százalékkal nőtt a járműeladás 2012-höz képest, miközben a szervezet csupán 7 százalékos bővülést várt 2013-ra a belföldi piacon.

Decemberben 17,9 százalék volt az éves szintű emelkedés, és megugrott a japán járművek iránti kereslet is - derül ki a statisztikákból. Kínában 2011-ben 2,5 százalékkal, 2012-ben 4,3 százalékkal nőtt a járműeladás, jelentősen lassulva az előző csaknem egy évtizedben jellemző, évi 30-40 százalékos eladásbővüléshez képest.

A statisztikák a japán autógyártók "újjáéledéséről" tanúskodnak, azt követően, hogy a szigetország termékeinek - így autóinak - adásvétele a kínai-japán politikai ellentétek kiéleződése következtében 2012-ben érezhetően visszaesett.

A héten a japán Toyota, Honda és Nissan is rekordot jelentett be a kínai eladásait illetően. A Toyota 918 ezer járművet értékesített az év során, ez 9,2 százalékkal több az előző éves értéknél. A Honda 757 ezer autót adott el Kínában, 26,4 százalékkal többet, mint 2012-ben. A Nissan szintén a várakozásokat felülmúló mértékben teljesített 1,27 millió értékesített járművel, ami éves bázison 17 százalékos erősödés.

Rendkívül jó évet tudhat maga mögött a kínai piacon a két nagy amerikai autógyártó is. A General Motors 3,16 millió autót adott el 2013 során Kínában, ez 11,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A Ford több mint 935 ezer eladott járművel szintén minden korábbi éves rekordját megdöntötte.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

szalkai01, 2014.01.09 19:56

folyt
3. A kínai autóimport még most is magasabb mint az export, 2013 adat még nincs, de 2012-ben :900 617 import,769 182 export. A CLA és az A3 sedan kínai gyártásának elindulásáig még jónéhány ezret-tízezret vesznek tőlünk.
4. A Kínában forgalmazott autók kb 65 %-a az európai kínálattal nagyjából megegyező típus, európai és távolkeleti multik Kínában gyártott modelje.
5. vicces, ha olyanok szólnak le másokat,kritizálják a mások értelmi szintjét, akiknek kb annyi lövése van a témához, mint a kiscsoportos fiamnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szalkai01, 2014.01.09 19:41

A multi-csicska újságíróktól tájékozozók eléggé érdekesen képzelik el a világ legnagyobb autópiacát és autóiparát.
1. attól, hogy az Európában megjelenő cikkek 90%-a a másolásokkal foglalkoznak, Kínában gyártott és eladott autók 90%-a nem másolat.
2. A világmárkák is másoltak pályafutásuk elején: pl Toyota : a Toyota első modelje ( AA 1936) lemásolta egy akkori Chevrolet teherautó soros hathengeres, 65 lóerős motorját, váltóját, alvázát. Erre készült az AB típusjelzésű első Toyota teherautó, valamint a Chrysler Airflow vonalait és formai elemeit koppintó AA személykocsi. A Volkswagen évtizedekig fizetett a bogárhoz "kölcsönvett" (lopott) ötletekért pl a Tatranak vagy Berényi Bélának.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

homeros, 2014.01.09 13:19

@ZalanIvan: ezek a szektások egy rettentő érdekes értelmi szintet ütnek meg... írni tudnak, de gondolkodni nem... rettentően beszűkült világnézettel...

a témához: volt olyan eset is, hogy európában hamarabb jelent meg a kínai klón, mint az eredeti :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2014.01.09 13:17

@jobbajobb: Ezt honnan vette? Ahol minden olcsó, oda nem érdemes szállítani, ott gyártanak.
Mondjuk megjárta már jó pár autógyár, mert hiába vonult ki valami miatt, a modelljét gyártották tovább, az Audit éppen három karikával. :)
Ennek ellenére mindig visszatérnek, mert óriási piac, ezért csábító.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

homeros, 2014.01.09 13:16

@jobbajobb: ?????? hogy haladsz? "200 ezer autóra növelte éves termelői kapacitását a BMW Kínában"
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html