Az RTL Group az idei első félévről 105 millió euró nettó veszteséget jelentett, szemben az egy évvel korábbi 338 millió eurós nyereséggel. Az árbevétel 9,6 százalékkal, 2,59 milliárd euróra esett vissza - írja a Bloomberg. A visszaesés egyértelműen a partnerek reklámkiadásainak csökkentésével függ össze, illetve a társaság leírta a félév során brit és görög érdekeltségeinek értékét. A kilátásokat tekintve nem számít szignifikáns változásra az európai televíziós piacon az év második felében sem, így eredményei is várhatóan a 2008-as szintnél alacsonyabban alakulnak majd. Az RTL 45 csatornát és 32 rádióadót működtet 10 országban, a továbbiakra pedig erőteljes költségcsökkentést és radikálisan alacsonyabb gyártási és felvásárlási költségvetést ígért Gerhard Zeiler vezérigazgató. Az első hat hónapban a működési költségek 198 millió euróval csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, és a legnagyobb piacokon - így Németországban, Hollandiában és Belgiumban - az RTL csoport csatornái magasabb nézettséget értek el a műsorokra szánt források csökkenése ellenére. További befektetéseket tervezünk olyan ígéretes területekre, mint a digitális csatornák, online videószolgáltatás vagy a saját tartalom gyártása - tette hozzá Zeiler.