Nagyot esett a Procter & Gamble negyedéves bevétele

Hét negyedéve legnagyobb mértékben csökkent a világ egyik legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító Procter & Gamble (P&G) bevétel a harmadik negyedévben, miután csökkentek az eladások valamennyi termékkategóriájában, és az erős dollár is rontott bevételadatain.
MTI, 2015. október 23. péntek, 16:52
Fotó: Reuters

A szeptember végével záródott három hónapban az amerikai P&G adózott eredménye 2,61 milliárd dollárra, részvényenként 91 centre emelkedett az egy évvel korábbi 1,99 milliárd dollárról, részvényenként 69 centről. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 98 cent lett, a szakérői várakozásokban 95 cent szerepelt.  A cég bevétele 12 százalékkal 16,53 milliárd dollárra csökkent, elemzők jobb adatot, 17,17 milliárd dollárt vártak.

Az akvizíciós és devizaárfolyam mozgások nélküli úgynevezett organikus árbevétel 2 százalékkal csökkent például a szépségápolási ágazatba és 1 százalékkal az egészségügyi szegmensben.

A P&G bevételének csaknem kétharmada Észak-Amerikán kívülről származik, a dollár 13 százalékkal erősödött egy év alatt a főbb devizákból képzett kosárhoz képest.

HOZZÁSZÓLÁSOK