Nagyot kaszált a Microsoft

A Microsoft jelentősen növelte nyereségét a második negyedévben, amihez lényegesen hozzájárult a felhőmegoldások üzletág sikere.
Szepesi Anita, 2017. július 21. péntek, 12:49
Fotó: Shutterstock

A cég adózott eredménye április-júniusban 6,51 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 3,12 milliárd dollárról, több mint duplájára emelkedett. Az egy részvényre jutó eredmény 39 centről 83 centre emelkedett - írta az MTI.

A szakértők által inkább figyelt egyszeri tételektől megtisztított nyereség részvényenként 98 cent lett, felülmúlta a szákértői várakozások átlagában szereplő 71 centet.

A cég értékesítési árbevétele 13 százalékkal, 23,3 milliárd dollárra emelkedett.

A felhőmegoldások üzletág forgalma 11 százalékkal, 7,43 milliárd dollárra nőtt. A Windows szoftvereladást is tartalmazó személyi számítógép üzletág értékesítése 1,5 százalékkal, 8,82 milliárd dollárra csökkent.

Az IDC ágazati piackutató intézet adatai szerint 2012 óta csökken a személyi számítógépek eladása világszerte, tavaly 5,7 százalék visszaesést regisztráltak.

A negyedéves eredmények közzétételekor a Microsoft arról is beszámolt, hogy értékesítési és marketing részlegének átszervezése munkavállalók ezreinek elbocsátását vonta maga után. A CNBC július elején közzétett értesülése szerint legalább 3 ezer emberről van szó, döntő részük az értékesítési részleg dolgozója volt. Az elbocsátásra kerülők 75 százaléka a Microsoft külföldi érdekeltségeinél dolgozott.

A Microsoft az Egyesült Államokban 70 ezer embert, világszerte összesen 120 ezer embert foglalkoztat.

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat Brandz Top 100 felmérése alapján idén a Google és az Apple után a Microsoft a világ harmadik legértékesebb márkája. A Microsoftot az Amazon és a Facebook követi.

A Google márka értéke a tavalyi adatokhoz képest 7 százalékkal, 245,6 milliárd dollárra, az Apple értéke 3 százalékkal, 234,7 milliárd dollárra, a Microsofté 18 százalékkal, 143,2 milliárd dollárra, az Amazoné 41 százalékkal, 139,3 milliárd dollárra, a Facebooké pedig 27 százalékkal, 129,8 milliárd dollárra nőtt.

A nyilvános cégadatok szerint a Microsoft Magyarország 2015-ben 17,1 milliárd forint árbevételt ért el az egy évvel korábbi 13,2 milliárd forint után. A cég adózott eredménye 2015-ben 1,2 milliárd forint volt az előző évi 1 milliárd forintot követően.

HOZZÁSZÓLÁSOK