A lengyelországi autógyárak márciusban 64,5 ezer személyautót és áruszállítót bocsátottak ki, ami 26 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ráadásul erősödő trendről van szó: januárban még csak tizedével gyártottak kevesebbet az előző évinél. A visszaesés oka a Nyugat-Európába irányuló export drasztikus csökkenése, ugyanis ide irányul a Lengyelországban gyártott személykocsik oroszlánrésze.

A legnagyobb a leépülés a gliwicei Opelnél, amely az idei első negyedévre 10 százalékos csökkenéssel számolt, ami a valóságban 21 százalékos lett. Számszerűen a FIAT Auto Poland szenvedte el a legnagyobb vereséget, amely 111,8 ezer autót gyártott, 16,8 ezerrel kevesebbet az előző évinél, ami 13 százalékos lemaradást jelent. A legjobban a Volkswagen poznani üzeme tartotta magát, amely csak 3 százalékkal gyártott kevesebb autót az idei első negyedévben, mint a tavalyiban.

Az export meghatározó szerepét mutatja, hogy a termelés csökkenése közben az első negyedévben a lengyelek közel 13 százalékkal több autót vettek, és bár némi lassulás tapasztalható, a márciusi vásárlások is még 9 százalékkal haladták meg az előző évit. A trend gyengülése miatt a szakértők szerint az év egészére az autópiac stagnálására, a tavalyihoz hasonlóan 275 ezres eladásra lehet számítani. A piacvezető továbbra is a Skoda, amely17 százalékkal tudta növelni eladásait az első három hónapban, a második hely a Toyotáé 14,5 százalékkal, és bár a VW csak a harmadik, 60 százalékkal több autót tudott értékesíteni, mint tavaly. Az újautó-eladások emelkedésével párhuzamosan csökken a használt autók behozatala - közel 8 százalékkal kevesebbet hoztak be Lengyelországba.