Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Akárcsak szinte az összes európai gyártó, a Renault is az Európán kívüli értékesítésből él, ahol élénk a kereslet és az év egészében várhatóan 5 százalékkal nő az értékesítés. Európában ugyanakkor 14,9 százalékkal zsugorodott a konszern piaca az első félévben.

A befektetők a szerényebb eredményekkel is beérték, a Renault-részvények árfolyama délelőtt 3,8 százalékkal emelkedett.

A Renault legnagyobb belföldi versenytársa, a PSA Peugeot Citroen szerdán közölte, hogy az első félévben 819 millió veszteséget szenvedett el. A bajok fő oka, hogy a konszern fő értékesítési területe Európa, amelynek autópiaca az idén várhatóan 8 százalékkal zsugorodik. A még élénk észak-amerikai és ázsiai piacon a társaság jóformán nincs jelen.

A francia kormány szerdán több százmillió eurós programot jelentett be az általános európai túlkínálat és a válság miatt szűkülő kereslet terhét nyögő hazai autóipar támogatására. Növelik a környezetkímélő kocsik gyártásának szubvencióját, és hitelekkel segítik a beszállító kis- és középvállalatokat. A Peugeot és a Renault az utóbbi években nagy összegeket fektetett be a tiszta technológiájú járművek fejlesztésébe, és a kormány úgy véli, hogy ezek vásárlásának ösztönzésével, "zöld mezbe" öltöztetve a nélkül tudják támogatni a hazai gyártókat, hogy felbőszítenék az uniós versenyhatóságot.