Nekiestek a Lidlnek a lengyelek

A Jagelló Klub lengyel patrióta civil szervezet szerint a Lidl átveri a vevőket, mert a Lengyel márkák hete akcióban olyan olyan termékeket is reklámoz, amelyeket nem hazai gyártók állítanak elő.
Barabás Júlia, 2017. május 12. péntek, 09:45

A Jagelló Klub lengyel patrióta szervezet - amelyet 1989-ben Krakkóban alapítottak, s amelynek célja a lengyel hazafiság terjesztése otthon és külföldön - úgy véli, hogy a Lidl megtéveszti vásárlóit a "Lengyel márkák hete"  című akciójával - tudósított a Rzeczpospolita konzervatív lap. Az áruházlánc ugyanis globális cégek termékeit is reklámozza.

A civil szervezet ezért feljelentette a kiskereskedőt a kereskedelmi felügyeleti hatóságnál és vitriolos stílusban írt levéllel támadta a Lidlt a sajtóban. "Megértjük, hogy a lengyelországi gazdasági patriotizmus pillanatában a külföldi hálózat ennek a trendnek a tüzénél melegszik, de kétség sem fér ahhoz, hogy a kampány sok vevőt megtéveszthet ismét, mert számos külföldi, globális cég termékeit lengyelként reklámozza" - írták.

A levélben felsorolják az általuk kifogásolt árucikkeket, például a Zywiec Zdrój kristályvíz már a Danone céghez tartozik, vagy a híres Ptasie Mleczko édességet gyártó Wawel lengyel vállalat már a japán Lotte-csoport része, nullaszázalékos lengyel tőkével. A klub szerint nagyon kevés lengyel tud arról, hogy ezek és sok más hozzájuk hasonló márka immár külföldi cégekhez tartozik.

A Lidl válaszában arról ír, hogy a Lengyel márkák hete alatt olyan árukat kínálnak, amelyek általánosságban a lengyelséggel vannak kapcsolatban, vagy Lengyelországban állítják elő azokat. Bizonyos régiókban még sajátos helyi termékek is vannak a polcaikon, mint például a wloclaweki ketchup. Hangsúlyozzák, hogy forgalmuk több mint 70 százalékát lengyel termelőktől vásárolt áruk adják.

HOZZÁSZÓLÁSOK