A dízeljárművek részarányának a fokozatos, semmiképpen sem hirtelen bekövetkező csökkenésével lehet számolni, amit radikális létszámcsökkentés nélkül is képesek leszünk kezelni - jelentette ki Christoph Kübel, a Bosch személyzeti igazgatója kedden este újságírók előtt. A Boschnál világszerte a 410 ezerből mintegy 50 ezer munkahely függ a dízel technológia autóipari alkalmazásától, ebből 15 ezer Németországban. A német társaságnál tavaly 600 munkahelyet szüntetett meg a dízel üzletágban részben a természetes fluktuációnak köszönhetően, részben pedig a határozott munkaidejű szerződések meg nem hosszabbításával.

A munkavállalók képviseletével tárgyalnak a "rugalmas foglalkoztatási lehetőségekről" - mondta Bosch személyzeti vezetője, hozzátéve, hogy az elektromobilitás térnyerése ugyanakkor új alkalmazási lehetőségeket nyit meg a vállalat előtt.

A Bosch 2025-ig tízszeresére, ötmilliárd euróra növelné forgalmát elektromobilitással kapcsolatos alkatrészek gyártásával. "Az elektromobilitási tömegcikkek terén piacvezető rangra törekszünk" - jelentette ki Volkmar Denner vezérigazgató. A dízel technológiával összefüggő forgalmát a Bosch nem hozta nyilvánosságra. Az automatizált és vezető nélküli járműtechnológiai fejlesztésekre a Bosch 4 milliárd eurót fordít a tervek szerint 2022-ig.

A járműipari üzletág a Bosch legnagyobb bevételi forrása, tavaly a 77,9 milliárd eurós rekordnagyságú forgalomból 47 milliárd eurót adott. A konszern teljes forgalmának 1,5 százalékos növekedésén belül az járműipari üzletág forgalma 2,3 százalékkal nőtt. A konszern 6,9 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett 5,3 milliárd euró működési eredményre tett szert 2018-ban. Az idén a tavalyival nagyjából megegyező összegű működési eredményre számít a Bosch, tervezett forgalmára azonban nem adott becslést - írja közleményében a cég.