Az AB InBev adózás, kamafizetés, leértékelődés és amortizáció előtti eredménye 3,53 milliárd dollárra nőtt, ami 9,1 százalékos növekedést jelent – ami kiábrándító, mivel az elemzők 9,6 százalékos bővülést vártak. Az eladott sör organikus volumene 3,9 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest.

Az 1,43 milliárd dolláros nettó profit meghaladja az 1,42 milliárd dolláros elemzői becsléseket, ám elmarad a tavaly ilyenkori 1,55 milliárd dollártól. Az egész árbevétel 9,32 milliárd dollárra esett a tavalyi 9,76 milliárd dollárról.

Miközben Brazíliában 13, Kínában és Oroszországban pedig 8 százalékkal több sört tudott eladni az AB InBev, Európában és Észak-Amerikában azonban jelentősen visszaesett a cég forgalma – elemzők szerint a bázishatás és a magas munkanélküliség tehet erről.

A reklámköltségeket 5,3 százalékkal növelte a sörgyártó, a feltörekvő piaci terjeszkedést szolgáló beruházások pedig idén egész évben 2-2,2 milliárd dollárt tesznek majd ki.