A megállapodás alapján engedélyezik egymásnak szabadalmaztatott termékeik használatát, a hirdetési együttműködéssel pedig a Yahoo visszanyerhet valamennyit kieső bevételéből, amelyet azért veszít el, mert a hirdetők szívesebben költenek olyan reklámokra, amelyek a Facebook közösségi oldal sokkal nagyobb és elkötelezettebb ügyfélköréhez szólnak. A pénteki megállapodás nem jár pénzmozgással, és véget vet a két internetes óriás több hónapig tartó civakodásának.

A konfliktust Scott Thompson, a Yahoo elnök-vezérigazgatója indította el, aki nem sokáig állt a cég élén. Januárban nevezték ki, és májusban már távozni is kényszerült, mert kiderült, hogy önéletrajzában olyan szakmai végzettséget is feltüntetett, amellyel nem rendelkezett.

A Yahoo márciusban indított pert Facebook ellen szabadalmi ügyben, éppen a közösségi oldal tőzsdei belépése előtt, mert Thompson úgy gondolta, hogy a fiatal rivális az általa vezetett cég ötleteiből profitál. A támadás azonban PR-katasztrófába torkollott: a technológiai ipar nagy része a Yahoo ellen fordult. Ráadásul a Facebook jogi területen ellentámadásba lendült, és szintén szabadalmi ügyekben beperelte a Yahoot.

Májusban Thompson helyére ügyvezetőnek a Yahoo addigi globális médiafőnökét és alelnökét, Ross Levinsohnt nevezték ki, aki korábban a Rupert Murdoch-féle News Corporationhez tartozó Fox televízió digitális divízióját vezette. Vele és az igazgatótanács átalakításával megnyílt a lehetőség arra, hogy a cég rendezze a konfliktust a Facebokkal.