A világ olajforgalmának majdnem felét bonyolító Frontline Ltd. bejelentése szerint amennyiben a jelenlegi veszteséges szinten marad az olajszállítmányozás, egyáltalán nem hajlandó a fekete arany fuvarozására - írta a Bloomberg. A társaság vezérigazgatója, Jens Martin Jensen szerint július óta bukást jelent a hajótulajdonosoknak a kőolaj Közel-Keletről történő elszállítása, így inkább leállítják a szupertankereket. Míg ugyanis az olajkitermelés az idén megközelítőleg 4 százalékkal napi 28,4 millió hordóra csökkent, a szállítóflotta közel 6 százalékkal bővült, 528 tankhajóra. A szabályozás azonban a Frontline vezére szerint arra kényszeríti a hajótulajdonosokat, hogy folyamatos mozgásban tartsák hajóikat, ellenkező esetben ugyanis azok biztonsági mutatói a piaci elvárások alá csökkennének. A Bloomberg adatgyűjtése szerint egy hajó üzembentartási költsége napi 11 603 dollár, míg a januárban tetőző, s akkor napi 64 146 dollárt hozó olajszállítási díjak azóta csökkentek, s ez a részvényárfolyamokon is meglátszik. A Frontline papírjai az idén 19 százalékkal, tavaly 49 százalékkal értékelődtek le. Pénteken 131,90 norvég koronán cseréltek gazdát a papírok, 10,3 milliárd koronára értékelve a társaságot.