Az M&S, amely hétszáz brit üzletében hetente 21 millió vásárlót szolgál ki, az egyszeri tételek figyelmen kívül hagyásával 665,2 millió font (783,6 millió euró) adózás előtti nyereséget ért el március 30-án végződött üzleti évében, ami 3,2 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Ez volt a második egymást követő 12 hónapos periódus, amelyben mérséklődött a cég profitja. Az árbevétel 1,3 százalékkal, kereken tízmilliárd fontra mérséklődött.

A 129 éves vállalat azzal küszködik, hogy január és március között már a hetedik egymást követő negyedévben adott el a korábbinál kevesebb ruházati, illetve lakásfelszerelési cikket. Az M&S piaci részesedése zsugorodik a ruhaértékesítésben − a cégvezetés abban bízik, hogy az új őszi−téli divatkollekció kedvező fogadtatásra talál a vásárlók körében.

A nehéz piaci körülmények ellenére nem adták fel a nemzetközi terjeszkedést: a következő három évben 2,4 milliárd fontot költenek üzleteik felújítására, a logisztikai háttér fejlesztésére, számítástechnikai beruházásokra és az M&S tengerentúli pozíciójának erősítésére. Hiába javítják a napi teljesítményt, ez nem hozhat tartós eredményt, ha a vállalat nem nyeri vissza régi önbizalmát − összegezte az M&S helyzetét a Reutersnek nyilatkozva John Ibbotson, a Retail Vision kiskereskedelmi tanácsadó cég igazgatója.