Nem okozott csalódást a Home Depot eredménye

A várt mértékben nőtt az amerikai Home Depot, a világ legnagyobb barkácsáruház-hálózatának első negyedévi adózott eredménye. Eladásai azonban csökkentek az elemzői várakozásokban szerepelt növekedés helyett, elsősorban amiatt, hogy a szokásosnál hűvösebb időjárás miatt kisebb volt a szezonális termékek iránti kereslet.
MTI-Eco, 2011. május 17. kedd, 15:25
Fotó:

A cég kedden egyidejűleg 2,20 dollárról 2,24 dollárra javította idei részvényarányos eredményére vonatkozó előrejelzését.

A Home Depot adózott eredménye 812 millió dollár, részvényenként 50 cent volt a május 1-jén záródott pénzügyi első negyedévben, ami 12 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 725 millió dollár, részvényenként 43 cent után.

A cég eladásai 0,2 százalékkal 16,82 milliárd dollárra csökkentek. A legalább egy éve nyitva tartó üzleteiben az eladás globálisan 0,6 százalékkal, amerikai egységeiben 0,7 százalékkal mérséklődött.

A Reuters által megkérdezett elemzők minimálisan kisebb, 49 cent részvényarányos eredményre és nagyobb, 17,02 milliárd dolláros negyedéves bevételre számítottak.

Hétfőn kisebb riválisa, a Lowe's vártnál gyengébb negyedéves profitról számolt be, és ezzel egyidejűleg rontott éves várakozásán.

HOZZÁSZÓLÁSOK