Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A lapos tévék történetében soha akkora túlkínálat nem alakult ki az LCD-panelek piacán mint most, a kereskedők a második negyedévben szállított tévéknek kevesebb kétharmadát adták el, s az így felhalmozott 36 százalékos készletfelesleg hozzáadódott az első negyedévben kialakult 25 százalékos pluszhoz - derült ki a CNN Money tudósításából. Mindezek alapján a DisplaySearch piackutató cég arra számít, hogy az árak az év végére 12 százalékkal lesznek alacsonyabbak, mint 2009 azonos időszakában. A Black Fridayn - az USA-ban a hálaadás ünnepe utáni első péntek, a karácsonyi vásárlási szezon hagyományos kezdete - a 32 colos (80 centiméteres) képátlójú tévék árát 250 és 300 dollár közé várja az iSuppli piackutató cég, a legolcsóbb ajánlat még ennél is kedvezőbb, 200 dollár lehet. Jelenleg 350-400 dollárért kaphatók a 32 colos tévék, a legolcsóbb vásárlási lehetőséget az Emerson cég kínálja, amelynek hívogató nevű, LC320EMX készüléke 300 dollárért vihető haza. A CNN Money táblázata szerint az ilyen méretű LCD-tévék 2005-ben még átlag 1566 dollárért voltak kaphatók, ami 2006-ra lement 873 dollárra, 2007-re 729-re, 2008-ra 580-ra, 2009-re 511-re, mostanra pedig 374 dollárra. Az év végi árcsökkenéshez hozzájárul, hogy a gyártók idén eddig a "hátha mégis úgy lehetne" elvét követték, azaz nem mérsékelték áraikat abban bízva, hogy majd csak megjön a fogyasztók vásárlási kedve. Júliusban még nőttek is az árak, augusztusra azonban kiderült, hogy ez csak foci-világbajnokságnak volt köszönhető. Jól fogytak viszont az év elejétől kezdve a LED technológiás tévék, amelyeket agresszívan árazták a kereskedők.