Baj van a Nissanokkal - több modellt visszahívnak fékhiba miatt

A Nissan globálisan visszahív mintegy 1,5 millió autót, mert a gépjárművekbe épített vészfék-asszisztens bizonyos vezetési helyzetekben fölöslegesen bekapcsolhat - tudatta a német autóklub, az ADAC. Németországban ez legalább 94 ezer autót érinthet.
Szabó Zsuzsanna, 2020. február 4. kedd, 18:27
Fotó: Napi.hu

A  német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) szerint egyes Nissan modelleknél egy szoftverhiba okozhatja a nem kívánt fékezést bizonyos vezetési helyzetekben. A kfz-rueckrufe.de bolg szerint a nemkívánatos fékezés például kereszteződésekben és gyengébben megvilágított helyeken (például parkolók, hidak) fordul elő - olvasható az ADAC honlapján.

A modellek, amelyeket érintheti a probléma a - Magyarországon is kedvelt - Quashquait, Micrát, X-Trailt és Leafet érintheti, ezekből Németországban összesen mintegy 94 ezer fut az utakon.

Az ADAC szerint a 2016. november 8. és a 2019. június 5. között gyártott személyautókat Németországban az úgynevezett IEB-rendszer szoftverfrissítésre hívják vissza. A Nissan hangsúlyozza, hogy ez egy önkéntes visszahívás, amelyet a KBA-val közösen fognak kivitelezni.

A Nissan mögött egyébként is vészterhes hónapok állnak: tavaly, év közepén azért indított vizsgálatot az amerikai autópálya-felügyelet, az NHTSA, mert a Nissan Rogue modelljenél többször is előfordult, hogy az automata vészfék figyelmeztetés nélkül bekapcsolt, de az USA-ban a japán márka mintegy 394 ezer autóját - köztük Maxima szedánokat, az Infiniti QX60 modellek egy részét, a Muranót, vagy a Pathfinder SUV-k egy részét - azért is vissza kellett hívni, mert a fékfolyadék kifolyhatott a rendszerből, amely potenciálisan tüzet okozhatott. Japánban pedig fék-, sebességmérő-, és stabilitáshibák miatt hívtak vissza autókat az 2018 végén.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mekelekke, 2020.02.05 11:04

Egy szoftverhibát csak egy sötét újságíró nevezhet fékhibának.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2020.02.05 11:03

@na4: A Nissan már akkor elkezdett lecsúszni a lejtőn, amikor először megengedte, hogy Renault alkatrészek legyenek beépítve az autóikba, mivel abban a pillanatban kikerültek a "megbízható japán autó" kategóriából. Innentől kezdve más csak alacsony árakkal tudtak volna a legnagyobbak között maradni, de ők inkább bíztak abban, hogy lesz elég balek aki hajlandó lesz francia alaktrészekért japán árat kifizetni. Ez a trükk egyébként meglepően hosszú ideig működöt is, de ez a visszahívás lehet, hogy végleg beteszi nekik a kaput.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darquan, 2020.02.05 09:31

@na4: angliában is tervezik bezárni a gyárukat! :)
szerintem is a nissannak annyi! :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2020.02.04 21:00

A Nissan tényleg kezd lecsúszni. Elaludtak, azt hiszik, hogy megélhetnek a régi sikerekből, közben a konkurencia már beérte, sőt le is hagyta őket. Ennek nem lesz jó vége.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html