A holland konszern hétfőn azt közölte, hogy az alaptevékenységből származó adózott eredménye 12 százalékkal 532 millió euróra emelkedett.

A nyereségnövekedéshez hozzájárult, hogy sikeresen hajtják végre a cég kiadáscsökkentő programját, Kína mellett pedig számos más feltörekvő piacon is növelni tudta eladásait a Philips a negyedévben, amikor viszont Észak-Amerikában stagnált, Nyugat-Európában pedig 6 százalékkal csökkent az értékesítése.

A Philips, amely tavaly vált meg alacsony nyereségességű fényforrás üzletágától, hogy az egészségügyre koncentráljon, a negyedévben 4,1 milliárd eurós forgalmat bonyolított. Ez 4 százalékos bővülés éves szinten, ami kisebb a szakértők által várt 4,5 százalék növekedéshez képest.

A Philips három nagy divíziót működtet, ezek személyi használatra szolgáló kisebb elektromos eszközöket, diagnosztikai készülékeket, továbbá az egészségügyben alkalmazható szoftvereket gyártanak, illetve fejlesztenek.

A Philips részvényára 1,7 százalékos pluszban állt hétfőn, 13 órakor az amszterdami értéktőzsdén.