Növekedési pályán az Apollo Tyres

Magasabb forgalom mellett csökkent az Apollo Tyres Ltd. indiai gumiabroncs gyártó konszern nyeresége pénzügyi éve harmadik negyedévében - tájékoztatta az MTI-t az Apollo Tyres Hungary Kft.
Domokos Erika, 2018. február 12. hétfő, 10:23
Fotó: Napi.hu

A nem auditált adatok szerint az Apollo Tyres 2017/18-as pénzügyi éve decemberrel zárt harmadik negyedévében 40,16 milliárd rúpia (528,62 millió euró), az egy évvel korábbinál 17 százalékkal nagyobb értékesítési árbevételre tett szert. A negyedéves árbevétel a vállalat történetében először haladta meg a 40 milliárd rúpiát.

A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 5,43 milliárd rúpiát (71,88 millió eurót) tett ki, kissé emelkedett az egy évvel korábbi 5,37 milliárd rúpiához képest. A nettó nyereség 2,45 milliárd rúpia (32,62 millió euró) volt, több mint 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 2,96 milliárd rúpiánál. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 5,81 rúpiáról 4,33 rúpiára csökkent.

Az üzleti év első kilenc hónapjában, a 2017. április-decemberi időszakban 1006,92 milliárd rúpia (1439,55 millió euró) értékesítési árbevételt ért el az Apollo Tyres, 9 százalékkal magasabbat az előző évi 97,94 milliárd rúpiánál.

Az EBITDA 12,09 milliárd rúpiára (162,77 millió euró) rúgott, szemben az egy évvel korábbi 15,81 milliárd rúpiával. A nettó nyereség 4,74 milliárd rúpiát (63,79 millió) tett ki, míg egy évvel korábban 8,71 milliárd rúpia volt. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 17,11 rúpiáról 8,97 rúpiára esett.

Az Apollo Tyres egy nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat, amely Indiában, Hollandiában és Magyarországon rendelkezik gyárakkal. A gyöngyöshalászi üzemet 2017 áprilisában adták át, a termelés fokozatosan indul. Ha a gyár eléri teljes kapacitását, évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az európai piacra, több száz embernek biztosítva munkalehetőséget a régióban.

A vállalat saját termékeit Apollo és Vredestein globális márkanevek alatt hozza forgalomba. Az Apollo India egyik vezető márkája, míg a Vredestein egy európai prémium márka. A vállalat termékeit több mint 100 országban forgalmazzák - írta az MTI.

A kép forrása: Apollo Tyres.

HOZZÁSZÓLÁSOK