Nyomul a Hyundai Európában

A Hyundai Motor Co. 40 százalékkal tervezi növelni európai eladásait 2013-ig - mondta Allan Rushforth, a gyártó európai vezérigazgatója az Automotive News Europe című lapnak.
MTI-Eco, 2011. június 20. hétfő, 14:21
Fotó:

Az idén tíz százalékkal növeli eladásait a Hyundai Európában, mintegy 400 ezerre a 2010-es 358 284-ről, 2013-ra pedig eléri a félmilliós értékesítési számot, ami 40 százalékos növekedésnek felel meg. Középtávú tervünkben félmillió autó eladását irányoztuk elő 2013-ra, majd öt százalékos piaci részesedés elérését 2015-re Európában - mondta Allan Rushforth.

Tavaly a Hyundai és leányvállalata a Kia Motors Corp. együttesen megelőzte a Toyotát Európában és elhódította tőle a legnagyobb forgalmat bonyolító ázsiai autógyártónak kijáró rangot. A Hyundai a jövő hónapban életbe lépő szabadkereskedelmi egyezménytől eladásainak további javulását várja.

Az EU és Dél-Korea között 2007 májusában kezdődtek meg a szabadkereskedelmi tárgyalások, a megállapodást az EU-Dél-Korea csúcstalálkozón írták alá 2010. október 6-án Brüsszelben. A parlamenti szavazást követően a megállapodás 2011 júliusában lép életbe.

A Hyundai az európai autópiaci növekedés lassulására számít az idén, de termelési kapacitását ennek ellenére is növeli. A csehországi Nosovice városban lévő üzemének éves termelési kapacitása az év végére eléri majd a 300 ezret. Miközben az európai autópiac a vártnál lassabb ütemben javult, a Hyundai más piacokhoz hasonlóan Európában is gyorsítja érétkesítéseit, elsősorban olyan új modelleknek köszönhetően, mint az i40 - mutatott rá Park In-woo, a LIG Investment & Securities elemzője.

A Hyundai nem érdeklődik az Opel megvásárlása iránt - derül ki az interjúból. Korábbi német lapjelentések szerint a General Motors meg kíván válni európai érdekeltségétől az Opeltől, lehetséges vásárlókként pedig a Volkswagen, valamint a kínai Automotive Industry Holding Co (BAIC) neve merült fel. A GM még nem kommentálta az értesülést.

HOZZÁSZÓLÁSOK