Meghökkentő tény a webshopokról

Az online vásárlásokat kínáló honlapok kétharmada nem felel meg az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak az Európai Bizottság pénteken közzétett jelentése szerint - írja az MTI.
Szabó Zsuzsanna, 2020. január 31. péntek, 20:59
Fotó: Getty Images

A vizsgálat során közel 500 - főként ruházati cikkeket, cipőket, bútorokat, háztartási cikkeket és elektromos készülékeket értékesítő - webshopot vizsgált 27 uniós tagország fogyasztóvédelmi hatósága.

A bizottság emlékeztetett arra, hogy a fogyasztók jogairól szóló uniós irányelv értelmében online vásárlás esetén minden fogyasztónak joga van ahhoz, hogy egyértelmű, helytálló és közérthető tájékoztatást kapjon a kiszállítás módjáról, az elállási jogról és a termékhiba esetén igénybe vehető jogi garanciákról.

A vizsgált honlapok esetében - amelyek kapcsán a hatóságok további ellenőrzést látnak szükségesnek - azt állapították meg, hogy közel 50 százalékuk nem adott egyértelmű tájékoztatást a termékek visszaküldésére vonatkozó határidőről.

Több mint 20 százalékuk nem tüntette fel kezdettől fogva a teljes árat, és 33 százaléknál több nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy legalább kétéves szavatossági idő illeti meg őket, amely alatt a kereskedőnek meg kell javíttatnia, vagy ki kell cserélnie a terméket, ha az már az átvétel időpontjában hibás volt, illetve vissza kell térítenie a fogyasztónak a vételárat.

HOZZÁSZÓLÁSOK