Opel-felvásárlás - Kiderült, mi lesz Szentgotthárdon

Az Opel autógyártó társaság valamennyi üzemére, így a szentgotthárdi motorgyárra is vonatkozik, hogy az új tulajdonos tiszteletben tartja az érvényes szerződéseket és megállapodásokat - mondta a társaság egyik szóvivője az MTI-nek a hétfőn bejelentett tulajdonosváltással kapcsolatban.
Szász Péter, 2017. március 6. hétfő, 14:33
Fotó: Napi.hu

Az Opel szentgotthárdi üzeme a társaság legnagyobb európai motorgyára, modern üzem, további sorsáról azonban túl korai lenne bármiféle kijelentést tenni azon kívül, hogy a PSA francia konszern tiszteletben tartja az amerikai General Motors (GM) idején kötött megállapodásokat és szerződéseket - mondta.

Ez nemcsak Szentgotthárdra, hanem az összes többi üzemre is vonatkozik, mint ahogy az is, hogy egyelőre nem tudni, miként alakulhat a gyárak sorsa középtávon, három-öt éves távlatban, bár ezt akkor sem lehetne tudni, ha nem történne tulajdonosváltás a társaságnál. Az viszont biztos, hogy a második legnagyobb európai autógyártó vállalkozás jön létre azzal, hogy az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall átkerül a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoporthoz, és az is biztos, hogy az Opel továbbra is arra törekszik, hogy nyereséget termeljen - tették hozzá.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta áll a GM 100 százalékos tulajdonában, és 1999 óta veszteséges.

A tulajdonosváltás a tervek szerint az év végéig lezárul. Az ügylethez versenyhatósági engedélyek is szükségesek. A GM 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) adja el európai érdekeltségét a PSA-nak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2017.03.06 20:04

@acdc:
igy van, szerintem bezarjak majd a nyugati gyartosorokat, lasd nemetek, wauxhall stb. akkor majd hirtelen csokkenni fog az ara parezer euroval es megint versenykepes lesz. vagy nem lesz tularazva a hulladek, ahogy te fogalmaztad meg... :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2017.03.06 18:51

Amikor megtudtam, hogy a franciák megveszik pont ez jutott eszembe.
Ne legyen igazam, de szerintem megy a lecsóba pár éven belül.
Jelentős részben a tengerentúlra termelnek, ha jól tudom.
Majd jönnek a közös platformra épített autók ugyanazokkal a motorokkal és ahhoz elég lesz a PSA gyártókapacitása. És ezért nem a franciákat kell majd szidni, hanem az Opelt, mert a G Astra óta,saját tapasztalatom szerint túlárazott hulladékot gyártanak.
Ha szerencsénk van valaki (pl alkatrészgyártó) lát benne fantáziát és megveszi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.03.06 18:23

@George Lukacs:
ez kb a franc se tudja, hogy mit csinaljanak vele, amig at nem neztek, mi hogyan mukodik. kaptak egy sablon valaszt, hogy ne kerdezgessek mar oket, amig nem dontenek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.03.06 15:16

Tiszteletben tartja.

Amíg mást nem gondol.

Vagyis jövő év elejéig.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html