Az Adidas második negyedéves 9 millió eurós nettó nyeresége 93 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi 116 millió eurós értéket. A csökkenést a magasabb gyártási költségekkel, a deviza-árfolyamok változásával és a 2010-es labdarúgó VB-vel összefüggő promóciós költségekkel magyarázta a sportszergyártó - írja a Wall Street Journal. Az elemzők jóval pesszimistábbnak bizonyultak: várakozásaik 2,2 millió euró nettó veszteségről szóltak. Az árbevétel 2,5 százalékkal esett vissza, 2,46 eurót tett ki a negyedév során, ennek oka leginkább az európai piacok gyengélkedése volt - a Dow Jones Newswires által megkérdezett elemzők 2,39 milliárdos forgalomra számítottak. A májusban elindított átalakításokból 100 millió euró megtakarítást remél a társaság. A vezérigazgató Herbert Hainer szerint az év további részében egyre javuló eredményeket jelenthet majd a vállalat, a második félévben - reményei szerint - jelentősebb nyereséget termelhetnek részvényeseiknek. Az Adidas-részvények árfolyama az év eleje óta 8 százalék körüli mértékben emelkedett a keddi zárásig, a mai kereskedésen 6,26 százalékos növekedést sikerült elérnie.