Óriásberuházásról maradt le Magyarország

Több szlovák internetes portál egybehangzó értesülése szerint az indiai Tata Motors vagy Szlovákiában, vagy pedig Lengyelországban építi fel új autógyárát, amellyel mintegy 8 ezer munkahelyet teremthet.
Napi.hu, 2015. május 21. csütörtök, 13:16
Fotó: Reuters

Magyarország és Csehország már kiesett a versengésből. Hazánkban Szombathely és Debrecen pályázott erre a beruházásra - írja  a Nol.hu Az e-Trend pozsonyi gazdasági portál úgy tudja, hogy minden bizonnyal Szlovákia kerül ki győztesen.

A pozsonyi köztévé (RTVS) három, egymástól független forrásra hivatkozva ugyancsak megerősítette ezt az értesülést. Információjuk szerint a szlovák kormány már döntött arról a végső ajánlatról.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nandinnyo, 2015.05.22 22:21

Én úgy tudom, hogy az EU le szabályozza vmilyen szinten az adható támogatásokat az ilyen hatalmas multiknál (ilyenkor mindenki a maximálist ajánlja) . Ha vissza olvassátok azt amikor a mercédes hazánkat választotta ott se a támogatás mértéke hanem az infrastruktúra, politika volt ami ide hozta őket Kecskemétre
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.05.22 11:15

@foldnyuzo: Nem mondom hogy nincs igazad,de ez is csak féligazság.Igaz én se állítom hogy mindenben igazam lenne.A városokkal most nem foglalkoznék.
-Nézzünk egy kicsontozott témát.Van az országnak X összegű pénze hogy költse iparára,fejlesztésre,beruházásra.
Két lehetőség van.Vagy ülök egy szobában kényelmesen,virágokat locsolva,halakat etetve az akváriumban,és várom ki kopogtat be,milyen ajánlata van.
A másik,járom a világot,térdig kopik a lában annyi céggel tárgyalok,vázolom országom helyzetét a lehetőségeket.Tárgyalok ..tárgyalok ...tárgyalok.
Sajnos nálunk ez első van.És mindig autógyártó cégek kopogtatnak.Vajon miért???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

foldnyuzo, 2015.05.22 10:59

@Zodiakus:

Magyarország nincsen abban a helyzetben, hogy válogasson, autószerelés jó vagy nem.
A kitörési pontot én nem tudom, csak azt, hogy oda mennek a vállalkozások az országon belül is, ahol többet kaphatnak.
Vannak keményfejű magyar városok, akik saját iparosaik befolyása miatt nem adnak kedvezményt, illetve nem adtak, most szűkölnek. Se munkahely, se fejlődés semmi csak a buta konokság, fogyó lakosság, csóróság, a fiatalok elvándorolnak, oda ahol rugalmasabbak voltak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.05.22 10:47

Ma 10 óra körül írtam ide,elég hosszan,de nem jelent meg.
Még egyszer nincs kedvem leírni az egészet,így tömörítem.Így lehet hogy többszöri olvasást,és egyéni gondolkodást igényel.
-Szóval az amerikai Detroit.Millió autót gyártottak,aztán ...aztán nem fogyott a termék.Ma kerületek néptelenedtek el,gyárak,emberek mentek tönkre.Legalább annyi embert érintet közvetve,közvetlenül mint Magyarország lakossága.No,ez az egy lábon állás.Ha borul,borít mindent a környékén.
A kocsi összeszerelés a legolcsóbb munka.A gyártók egymást tartják nyomás alatt,így soha nem fognak a munkabérek jelentősen nőni.Nagy a felszívó képessége és ezzel állandóan zsaroló pozícióba tarthatja az olyan országot mint hazánk.Azon gondolkoztatok már hogy gyógyszeripari cég miért nem települt hazánkban???Mert ebben nagy pénz van.
Írok két kitörési pontot,szénszálas technológia,és ha Paks-II után még olcsó lesz az áram,akkor az elektroacél gyártás.
És még a mezőgazdaság és élelmiszeriparról semmit nem írtam.
Hát röviden,ennyit volt kedven visszaírni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kerwin72, 2015.05.22 10:04

@Zodiakus: Nyilván körbenézik az országokat,de nem csak ők,hanem minden más befektető is.Hol kapja a legnagyobb adókedvezményt,támogatást,hol lehetőleg szakképzett,de minél olcsóbb munkaerő,stb.És akár még az is érdekelheti,hogy hol fogadják szívesen,hol nem.De mi ebben a meglepő? Az viszont igaz,hogy nem jó ennyire csak az autóiparra alapozni,de de még mindig inkább,mint a közmunkára.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html