Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Mercedes-Benz a kínálata csúcsát jelentő S-Osztályon belül megjelenik egy olyan változattal is, amellyel fityiszt kíván mutatnia a Rolls-Roycenak és a Bentleynek - tudta meg a Bloomberg az ügyhöz közel álló forrásból. A három üléssort tartalmazó autóval a jövő év őszén állhat elő a gyár, a minden elképzelhető kunsztot tartalmazó modell ára egymillió dollár lesz. Ez nagyjából kétszerese a legdrágább Rolls-Royice-énak.

A Mercedes az utóbbi időben részben Kecskeméten készülő kompakt autóinak köszönhetően tornászta fel eladási számait, ám ez azzal a veszéllyel jár, hogy márkaneve túlságosan hétköznapivá válik. Az S-Osztály számos modellváltozata éppen ezt hivatott ellensúlyozni - derült ki a modellcsalád kupé tagjának olaszországi bemutatóján. A csúcs azonban a jövőre megjelenő Pullman lesz.

Ez az autó hét méter hosszú lesz, két hátsó üléssorát egymással szemben helyezik el és ezt a traktust üvegfallal választják el a vezetőnek fenntartott résztől. A Rolls-Royce csúcsmodelljére, a Phantomra - amely egyébként 475 ezer dollárért kapható - hosszúságban 40 centimért ver majd rá az új csúcs Merci. Ezzel ez lesz a legnagyobb sorozatgyártásban készülő autó világon. A modell azt a fogyasztói réteget célozza meg, amelybe csak a legexkluzívabb vásárlók tartoznak - a háromcsillagos márka korábbi hasonló autóin John Lennon popikontól kezdve hírhedt diktátorokig sok világszerte ismert ember járt.

Zsíros profit

Az S-Osztálynak az imázsteremtés mellett számottevő közvetlen gazdasági jelentősége is van a cég tevékenységében - derül ki Jürgen Pieper, a frankfurti Bankhaus Metzler elemzőjének szavaiból. Az ebbe a kategóriába tartozó autókon 12-15 százalékos üzemi profitrátát érnek el. Ez a teljesítmény fontosabb a Mercedes értékesítési darabszámainál  is - mondja a szakértő.

A Daimler azt várja luxusautó-márkájától, hogy átlagosan legkevesebb 10 százalékos profitrátával működjön. A Mercedes-Benz ezzel kapcsolatos tényadatait ugyanakkor a vállalat kommunikációs politikájára hivatkozva nem közölnek. Az S-Osztály modellpalettájának bővítése minden bizonnyal arra is utal, hogy a magas profitot hozó prémium kategóriás autók eladásával is igyekeznek javítani a nyereségességet.