Óriásit hibázott a bank - több millió ügyfél bánhatja

Közel húszmillió ügyfelének másfél évtizedes adatállományát tartalmazó adathordozót veszített el feltehetően két évvel ezelőtt a legnagyobb ausztrál kereskedelmi bank, a Commonwealth Bank of Australia (CBA).
Dzindzisz Sztefan, 2018. május 3. csütörtök, 09:55

Egy nappal a BuzzFeed Australia beszámolóját követően, a CBA lakossági banki üzletágának az igazgatója, Angus Sullivan YouTube videóban ismerte el az adatvesztés tényét. Közölte: a banknál 2016 májusában fedezték fel, hogy nem tudnak elszámolni két mágnesszalag hollétről. (Adócsökkentést kérnek a bankok.)

A megsemmisítésre szánt adathordózók 19,8 millió ügyfél 15 év alatt felhalmozott adatait tartalmazták. A szalagok megsemmisítéséről nem áll rendelkezésre hiteles dokumentum. Az adathordozók azonban nem tartalmaztak a számlákkal való visszaélésre lehetőséget adó adatokat, például pin-kódot vagy jelszavakat - közölte az MTI tudósítása szerint.

A CBA akkoriban értesítette az illetékes hatóságokat és belső vizsgálatot indított, amely megállapította, hogy a szalagokat "nagy valószínűség szerint megsemmisítették". Az igazgató elmondta, hogy a helyzet mérlegelése után úgy döntöttek, hogy "a felesleges pánikkeltés elkerülésére", az ügyfeleket nem tájékoztatják az esetről.

Malcolm Turnbull ausztrál miniszterelnök csütörtökön újságírók előtt "óriási baklövésnek" minősítette az adatvesztést és elhallgatását. "Még elképzelni is rossz, mennyi adatot lehetne elveszíteni manapság ilyen módon. Ha ez most történne, a banknak mindenképpen tájékoztatnia kellene az ügyfeleit" - szögezte le.

HOZZÁSZÓLÁSOK