Rekordnak számít, hogy a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. júniusban megkezdte 626 méter hosszú, 3800 tonna össz­tömegű ércszállító tehervonatainak rendszeres közlekedtetését Eperjeske (Záhony) és Wiener-Neustadt között - számolt be a Magyar Idők.

Ilyen extrém terhelésű szerelvény eddig még nem közlekedett vasúthálózaton az Európában elterjedt csavarkapcsos vonókészülékkel (ez a vagonokat összekötő berendezés) és tandem vontatással, azaz két Taurus mozdony erejét egyesítve - mondta Kovács Imre, az RCH igazgatóságának elnöke. A szerelvények 22 darab 8 tengelyes InnoWagonból állnak, a 626 méteres teljes hossz két szokásos ércvonat együttes méretének felel meg. Ezentúl hetente három ilyen vonat teszi meg az 500 kilométeres magyarországi szakaszt.

Az idén várhatóan közlekedtetendő összesen 75 szupernehézsúlyú vonat által elfuvarozott mennyiséget csak kétszer annyi normál szerelvény lenne képes továbbítani. A különleges megoldás révén a Rail Cargo Hungaria csökkenteni tudja a vasúti pálya igénybevételének gyakoriságát, és kevesebb munkaerőre van szüksége. Az elnök azt mondta, hogy a szerelvények a tervek szerint legalább két évig járnak Eperjeske átrakó és az ausztriai Leoben között.

Az óriásvonatoknak az ukrán bányákból származó pelletércet kell eljuttatni az ausztriai Leoben acélművébe.

A kép forrása: Szabó Dániel/Napi.hu