Rekord rövid idő, az egy évvel ezelőttinek csak a fele kellett hozzá, hogy 10 milliárd jüan forgalmat bonyolítson le az Alibaba internetes kiskereskedelmi portál a pénteki bevásárlási ünnepen Kínában. Az Alibaba péntek nulla órától hat perc 58 másodperc alatt elérte a 10 milliárd jüan (1,48 milliárd dollár) forgalmat, hat perccel hamarabb, mint tavaly.

Az egymilliárd dolláros küszöböt öt és fél perc alatt érte el a forgalom, ami szintén új rekord. Az "egyedülállók napja" Kínában az év legnagyobb forgalmú bevásárlási napja, jelentőségében csak a nyugati világ karácsony előtti "fekete péntek" bevásárló napjával vetekszik. Az üzletek nagy árkedvezményekkel csalogatják a vevőket ezen a napon. Péntek délelőtt helyi idő szerint kilenc órára a 16 legnagyobb kínai internetes kereskedelmi portál forgalma már meghaladta a 76 milliárd jüant.

A Syntun piackutató cég adatai szerint ennek 74,2 százalékát az Alibaba, 16,4 százalékát a JD.com, 2,8 százalékát pedig a Suning.com bonyolította. A mobil készülékeket lebonyolított üzletek aránya pedig 83 százalék volt. A mobil készülékeken bonyolított vásárlások aránya gyors ütemben nő Kínában. Az iResearch piackutató cég számításai szerint mobil készülékeken 1,1 ezer milliárd jen értékben bonyolítottak le internetes vásárlásokat a második negyedévben, 27,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A negyedik negyedévben a cég prognózisa szerint pedig már 1,5 ezer milliárd jen lesz a mobil készülékekkel lebonyolított internetes vásárlások értéke. Az egyedülállók napján tavaly csak az Alibaba 14,3 milliárd dollár forgalmat bonyolított 24 óra alatt. A cég az idén ehhez képest harminc százalékos forgalomnövekedést vár.