A Daimler AG szinte teljesen kihagyja a nyári karbantartási leállásokat vagy csupán arra az időre szünetelteti a termelést, amíg előkészíti a modellváltásokat - jelentette a Bloomberg. A nagy vetélytárs BMW hasonló lépésre készül. Mindkét cég az Európán kívüli piacokon, elsősorban az USA-ban és Kínában igyekszik lépést tartani az erős kereslettel, ami egyben azt jelenti, hogy a 20 éves mélypontra zuhant európai újautó-piac gyengesége csak a tömegautók gyártóit viszi padlóra.

Újabb rekordeladásokat hozó évet tervezünk - jelentette ki Martin Steinlehner, a Mercedes-Benz szóvivője. A gyártást már tavaly sem lassították a nyári szezonban, ami hozzájárult ahhoz, hogy 1,32 millió személyautót, illetve hobbi-terepjárót (SUV) értékesítettek. A magyarországi, a dél-afrikai és a kínai Mercedes-gyárak, akárcsak a legtöbb németországi üzem csont nélkül folytatják a termelést a következő hónapokban - tájékoztatott a szóvivő. A Brémában lévő bázis két hétre leáll, hogy előkészítsék az új C-Osztályú szedán és wagon modellek előállítását. A franciaországi Hambachban a kétüléses Smart új változatának gyártását készítik elő hasonló módon.

A Mercedes 7,3 százalékkal, 121 ezer fölé növelte eladásait májusban az egy évvel korábbihoz képest. Az év első öt hónapjában majdnem hat százalékkal, 563 ezerre bővült az értékesítés. A vállalat Európában, Ázsiában és az USA-ban is erősítette pozícióit, még azelőtt, hogy megjelent volna a piacon az új E-Osztályú modell, illetve a négyajtós CLA kupé - mondta Joachim Schmidt, a vállalat értékesítési főnöke. Utóbbi Kecskeméten készül, és az a feladata, hogy szélesítse az autógyártó belépő szintű modelljeinek kínálatát.