A vállalat célja, hogy árrésük csoportszinten 2023-ra 3 százalékra, 2025-re pedig 5 százalékra emelkedjen. Készpénzállományukat 2023-ra 3 milliárd, 2025-re pedig 6 milliárd euróra szeretnék növelni.

Tőkeberuházásaikat és K+F-ráfordításukat a következő években a bevétel 8 százalékára csökkentik.

A cég vezetője úgy fogalmazott, hogy az egész céget a volumen alapú megközelítés felől a jövedelmezőség alapú gondolkodás felé tolják el. Újraosztják az erőforrásokat és arra összpontosítanak, ahol nagy jövedelmezőséget látnak.

Átalakul a cég szervezeti felépítési is. a mérnökségek saját maguk felelnek a versenyképességért, a költségekért, a termékek piacra dobási idejéért a márkáiknál.

a cég teljesítményét nem méri többé piacrészben és eladásban, az új mérőszám a jövedelmezőség, a cash állomány és a befektetési hatékonyság lesz.

A változások a modellválasztékban is megmutatkoznak

A gyártási kapacitást a 2019-es 4 millió darabról 2025-re 3,1 millióra vágják vissza, miközben a jelenlegi 6 gépjárműplatformot 3-ra csökkentik. A jelenlegi 8 motorcsoport helyett csak 4 lesz.

A vállalat azokra a piacokra fókuszál majd, ahol nagyobb a jövedelmezőség, így főleg Latin-Amerikára, Indiára és Koreára. Emellett a versenyképességüket tovább emelik Spanyolországban, Marokkóban, Romániában, Törökországban és további együttműködésekre készülnek Oroszországban.

2025-ig 24 új modellt vezetnek be, ennek fele a kompakt és felső-középkategória képviselője lesz, közülük pedig 10 elektromos meghajtással érkezik. Hibridkínálatuk a teljes választék 35 százalékát érinti majd.

A jobb jövedelmezőség kedvezőbb árazás eredményez majd

- mondta a cégcsoport vezetője.

Felgyorsítják a költségcsökkentést

2023-ra 2,5, 2025-re 3 milliárd euróval csökkentik a fix költségeket. A változó költségeket autónként 600 euróban maximálják.

A Dacia magasabbra törne

A Dacia márka megmarad, de ahogy a cég fogalmaz "át szeretnék törni a C-szegmens üvegplafonját", amely azt jelenti, hogy a kompakt modelleknél nagyobb járművekkel is szeretnének piacra lépni.

A Lada márka is megmarad. Mind a két gyártónál csökkenti a modellek és a platformok számát, de a gyártási kapacitást növelik

Átalakul a sportdívízió is: összeolvad ugyanis az Alpine, az Alpine Cars, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing.