Az első osztályt (business class) minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani - írják közleményükben.

A business classon utazóknak ugyanis kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy archaikus és pazarló modellt tart életben az iparág. Ennek a modellnek az újragondolása már régóta esedékes.

A Wizz Air ezért arra szólítja fel a többi légitársaságot, hogy az ötórásnál rövidebb repülőutak esetében kötelezzék el magukat a business class osztályok teljes betiltása mellett.

A légitársaság azt állítja, hogy az egy utasra vetített szén-dioxid-kibocsátásuk a legalacsonyabb a vetélytársaik közül. Ez idén novemberben 57,1 g/utas/km értéket jelentett. A cég ezt 30 százalékkal csökkentené a következő 10 évben. A Wizz Air flottáját az Airbus neo családjához tartozó repülőgépekkel bővíti, ezért 268 repülőgépre szóló rendelése van erre a keskenytörzsű típusra.