Az utódvállalat 11 ezer helyett 5 ezer munkavállalót foglalkoztat majd, és a mostani 104 helyett 50 repülőgépet fog üzemeltetni az ötéves üzleti terv alapján. Utóbbiaknál a szélestörzsűek számát 26-ról 6-ra csökkentenék, mivel jelentősen visszaesett a kereslet a hosszútávú járatok iránt. Az információ egyelőre meg nem erősített sajtóértesülés.

Az igazgatóság várhatóan pénteken hagyja jóvá a tervet, amelyet hétfőn az olasz parlamentnek és az Európai Bizottságnak is elküldenek - olvasható a portálon.

Az Alitalia várhatóan megtartja majd arculatát és márkanevét is, korábbi tájékoztatás szerint az április 1-jén induló cég első célállomásai között Budapest is szerepel.

Az átszervezést az unió árgus szemmel figyeli, korábbi hírek szerint az Európai Bizottság elvárja, hogy minden tevékenységet az új társaságba vigyenek át, valamint ne létezzen egyszerre a régi és új Alitalia, mert az szabálytalanságokra adhat lehetőséget.