8500 milliárd dollár értékben lehet szükség a következő húsz évben új repülőgépre, a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokra és hadi felhasználású repülőkre, ez 200 milliárd dollárral kevesebb, mint ami a cég tavalyi húszéves előrejelzésében szerepelt. A csökkenés oka a koronavírus-járvány, illetve az annak okán fellépő válsághelyzet a légiközlekedésben.

A kereskedelmi repülési ágazatban a gyártó tíz éven belül 18 ezer gép eladására lát lehetőséget 2900 milliárd dollár értékben, ez 11 százalékkal kevesebb, mint amit tavaly prognosztizált. Húszéves időtávon a gyártó a kereslet stabil növekedésével számol, és 43 ezer repülőgép eladását vizionálja, ebből 32 ezer keskenytörzsű, 7500 szélestörzsű, 2400 pedig regionális gép lehet, piaci értéket a Boeing nem közölt. Ennek segítségével a globális flotta a mostani 26 ezerről 48 ezerre emelkedhet 2039 végére.

A hadiipari megrendelésekből 2600, a szolgáltatásokból 3 ezer milliárd dollár bevétele keletkezhet a társaságnak, de azt nem közölték, hogy az egy évvel korábbihoz képest mennyiben változott a prognózis.