A múlt hónapban már csaknem százmillió eu­ró értékű tranzakciót bonyolítottak le a ma­gyarországi Revolut-felhasználók, akiknek a száma meghaladta a negyedmilliót. A cég Magyarországra már nemcsak Kelet-Közép-Európa részeként, hanem önálló piacként tekint - mondta Karol Sadaj, a cég lengyelországi országmenedzsere a napilapnak.

A londoni központú pénzügyi cé­get a nagybankok alternatívájaként hívták életre 2015-ben. A Revolut eleinte azzal vonzotta az ügyfele­ket, hogy a közvetítésével bank­közi árfolyamon lehetett a pénzt utalni és költeni, de ma már olyan szolgáltatásokat is nyújt, mint a ju­talék nélküli tőzsdei szolgáltatás vagy a kriptodeviza-váltás.

A nulláról indulva négy év alatt ért el 8 millió embert Európában a Revolut. A magyar piacon míg augusztusban 20 ezer új ügy­felet szereztek, addig novemberben már eddig is több mint 30 ezret, és ezzel a hazai Revolut-tábor ma már több mint 250 ezer tagú. Egyre magasabb az átlagéletkor, a nyár végi 33 év mos­tanra 35 évre kúszott fel, bő 10 ezer felhasználó pedig 50 év feletti. A ha­zai ügyfelek a múlt hónapban már 96 millió euró, mintegy 32 milliárd forint értékű tranzakciót bonyolítottak le, ez az összeg januárban még csak 12 millió euró, 4 milliárd fo­rint volt. Az országmenedzser szerint a magyarországi pénzügyi szektor innovatív, ráadá­sul helyben is versenyképes fintech megoldások érhetők el, a piac alkal­mas technológiai alapú pilotprogramok tesztelésére.

A Revolutba már mintegy 340 millió dollárt fektettek be olyan kockázatitőke-befektetési társa­ságok, mint az Index Ventures, a Ríbbit Capital, a Balderton Capi­tal vagy a DST Global.