A 2013-ban alapított Cruise Automation járművekbe utólagosan beépíthető önállóan tájékozódó, a járművek autonóm közlekedését lehetővé tévő berendezések fejlesztésével foglalkozik.

A General Motors közleménye nem tér ki a vételárra. A Cruise Automation függeltlen részlegként működik tovább a konszern keretein belül, a cég kaliforniai központját pedig a GM kutatási-fejlesztési telephelyként tartja meg.

A GM az önállóan navigáló járművekben és a fuvarmegosztó szolgáltatásokban látja a mobilitás jövőjét. Nemrégiben fektetett be például 500 millió dollárt a Lyft fuvarmegosztó szolgáltatásba, az Uber egyik legnagyobb versenytársába, illetve elindította saját fuvarmegosztó szolgáltatását, a Mavent is.

A GM a Lyft megvásárlásával az önállóan navigáló járművekkel operáló taxi-szolgáltatások elterjedése előtt egyengeti az utat és a Cruise Automation megvásárlása is valószínűleg ebbe a fejlesztési stratégiába illeszkedik. Dan Ammann, a GM elnökének meggyőződése szerint a vezető nélkül autonóm módon közlekedő autók első vásárlói a fuvarozó cégek lesznek. Magánszemélyek csak jóval később fognak ilyen autókat vásárolni.