Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az összeg becslésen alapul, amit a gyártótól származó hivatalos információk hiányában egyelőre úgy számoltak ki, hogy feltételezték, az Euro-5-ös dízelmotorral felszerelt járművek, valójában Euro-4-esek. Ez utóbbi motorral felszerelt járművek után ugyanis magasabb környezetszennyezési adót kellene fizetni. A román minisztérium az ebből származó különbözetet összesítve becsülte fel a kárt.

Amennyiben a gyártó adataiból kiderül, hogy Euro-3-as motorral felszerelt járművek is kerültek Romániába, akkor a kár nagyobb lesz - magyarázta a miniszter, akit a Mediafax román hírügynökség idézett. A miniszter szerint Románia csak úgy hajthatja be ezt az összeget, ha bírósághoz fordul, és bepereli a német gyártót.

A 105 ezer gépkocsi tulajdonosának nem kell tartania attól, hogy velük fizettetik meg a különbözetet, mert ők jóhiszemű vásárlók voltak, és nem hibásak.

Romániában október elején felfüggesztették a VW-csoport Euro-5-ös 1,2, 1,6, és 2 literes hengerűrtartalmú dízelmotorral felszerelt járműveinek törzskönyvezését, miután 105 ezer olyan, a VW-csoport által gyártott dízelmotoros járművet adtak el, amelyekbe a gyártó beszerelte a károsanyag-kibocsátási teszteket megtévesztő szoftvert.