A Vodafone rengeteg tőkével rendelkezik miután 2013-ban 130 milliárd dollár részvényért és készpénzért eladta részesedését Amerikában a Verizon vállalatban.

Az Ono megvétele beleillek a Vodafone vállalati stratégiájába, tavaly Németországban a Kabel Deutschland céget vette meg. A Vodafone reményei szerint az Ono megszerzésével gyorsabban terjeszkedhet Európában, költségmegtakarítást érhet el Spanyolországban, és élénkítheti a keresletet szolgáltatásai csomagban történő árusításával.

Az Ono 1,9 millió ügyféllel rendelkezik Spanyolországban és 7,2 millió háztartást tud elérni. A Vodafone szerint a spanyol vállalatnak fölös kapacitásai vannak, így képes növekedni.

A piaci elemzőket megosztotta a Vodafone döntése. Egyesek szerint a mobilszolgáltatások csak a szélessávúinternet-eléréssel és a kábeltévé-előfizetésekkel összekombinálva vonzzák a fogyasztókat, tehát kellett a felvásárlás. Mások szerint viszont az Ono megvétele ennyi pénzért túl drága, és úgyse termeli ki a remélt bevételeket.