Száguld az árfolyam - egyesül a Warcraft és a Call of Duty gyártója

Újabb kihívója született a számítógépes játékpiac koronázatlan királyának. A Vivendi és az Activision összeolvadása átszabhatja az online játékok piacát.
NAPI Online, 2007. december 3. hétfő, 11:42
Fotó:

Az Electronic Arts által uralt trón a célja a francia telekommunikációs óriásnak akkor, amikor a számítógép- és videojátékok fejlesztését végző részlegét Activision Blizzard néven egyesíti az Activision amerikai céggel. A Vivendi vasárnapi bejelentése szerint ugyanis számítógépes játékrészlege összeolvad egy 18,9 milliárd dolláros üzlet keretein belül az Activisionnel.

A francia médiabirodalom az idén rendkívüli sikert aratott a World of Warcraft című számítógépes játékával, míg az Activision által kiadott Guitar Hero és Call of Duty játékok folytatásai több éve rendre kiemelkedő sikert aratnak.

Az összeolvadást követően a két vállalat együttes bevételei 3,8 milliárd dollárt tehetnek ki következő pénzügyi év során. Ez megközelíti az iparág legnagyobbjának számító, 3,9 milliárd dolláros éves forgalmat váró Electronic Arts bevételeit, ám az Activision Blizzard a Warcraftnek köszönhetően a multiplayer játékok terén piacvezető lesz. Az online játékok piacán egyedülállóan népszerű World of Warcrafton keresztül a Vivendi a becsült 15 millió hálózatban játszó fogyasztó felét tartja a markában, általuk biztosítva 1,1 milliárd dolláros éves jövedelmének nagy részét.

A megállapodás szerint a 8,1 milliárd dollár piaci értékű Blizzard mellé a Vivendi további 1,7 milliárd dollárnyi készpénzt visz az üzletbe, ezzel 52 százalékos tulajdonjogot szerez az új vállalkozásban. A megállapodást követően az Activision Blizzard 4 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási akciót indít majd, melynek keretein belül 146,5 millió részvény visszavásárlására készül. A hír hatására a Vivendi részvényei közel 3 százalékot emelkedtek a párizsi tőzsdén.

HOZZÁSZÓLÁSOK