Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Váratlan bejelentést tett a Toyota Motor Corp., a világ legnagyobb autógyártója: 800 határozott időre felvett emberrel bővíti alkalmazottai számát. Ez a létszámbővítés ugyan jelentéktelen a cég 70 ezres japán és 300 ezres világszintű munkatársi gárdájához képest, de igencsak meglepő annak tükrében, hogy a vállalat több termeléscsökkentési lépést is bejelentett az utóbbi hetekben. Egyebek mellett leállítja egyik Japánban működő összeszerelő futószalagját és bezárja kaliforniai üzemét, amely 4700 embernek ad munkát. Utóbbi bázist közel 30 éven át a GM-mel együtt használta, s ott készültek az első Amerikában gyártott Toyoták. Ugyanakkor részben a roncsprémiumprogramoknak köszönhetően erősen megugrott a Prius hibrid autók iránti kereslet, ami indokolttá teszi a létszámbővítést. A kapacitások leépítése és az értékesítés bőven két számjegyű visszaesése ellenére a Toyota növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Államokban. Júliusban - még a roncsprémium bevezetése előtt - 17,5 százalékra nőtt a súlya az egy évvel korábbi 16,7-ről. Hasonló utat járt be a Subaru, amelynek gyártója, a Fuji Heavy Industries a Toyota kisebbségi tulajdonában van. A négykerék-meghajtású autóiról ismert márka augusztusban például több mint felével növelte értékesítését és idén eddig 11 százalékos bővülést ért el. Szakértők szerint a Subaru új modelljei kényelmesebbek elődeiknél, ezért sok vevő ébred rá, hogy a márka nem pusztán olyan autókat kínál, amelyek jól tűrik a havas utakat.