A havi 340 millió egyedi látogatót fogadó Facebook szerint azonban mára a reklámra legtöbbet költő 100 vállalatból 83 használja a portálban rejlő lehetőségeket. Ide tartozik többek között a Johnson & Johnson, Nike és AT&T is. Az egyik vezető reklámügynökség, a Havas Digital vezetője szerint a Google megjelenése óta nem tapasztalt érdeklődést mutatnak ügyfeleik a közösségi oldal iránt.
A korábbi trendekkel ellentétben a Facebook-on megjelenő reklámok az oldal megjelenésébe illeszkedő módon kerülnek a felhasználók elé, a cégek különböző csoportokat hoznak létre, ahol például a vállalat rajongójaként regisztrálhatnak az érdeklődők, ezáltal pedig rendszeres értesítést kaphatnak az adott társaság termékeivel kapcsolatban. Egy szakértő szerint a Facebook olyan platformot épít, amelyen keresztül a vásárlók és az eladók a lehető leginnovatívabb módokon kerülhetnek kapcsolatba egymással.
A Starbucks vezető amerikai kávézóláncnak például 3,7 millió rajongója van már, de a Coca Cola is begyűjtött már 3,5 millió embert. A cégeknek ráadásul nem kell fizetniük a rajongói klubok létrehozásáért, és a Facebook üzemeltetői egyelőre azt sem tervezik, hogy a magasabb elektronikus kereskedelmi forgalomból részesedést kérjenek. Kérdéses azonban a cikk szerint, hogy a business-to-business szektorban mennyire lehet hatékony az ehhez hasonló reklám, többek szerint a vizuális reklámfelületek hiánya a Facebook-on meggátolhatja az ilyen jellegű kampányok térnyerését.