Szlovákia lett a világ vezető autógyártója

Szlovákiában évente 183 legyártott autó jut 1000 állampolgárra, ami a világon a legtöbb - állapította meg az UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia az autógyártók nemzetközi szervezetének (OICA) 2014-es előzetes adatai alapján. A második helyre Csehország került 1000 lakosra jutó 118 kocsi gyártásával.
Napi.hu, 2015. március 23. hétfő, 14:54
Fotó: Reuters

Tavaly a három szlovákiai autógyártója, a Kia Motors Slovakia, a PSA Peugeot Citroen, és a Volkswagen Slovakia összesen 973 370 kocsit állított elő, ez 14 348-al kevesebb az előző évinél.

A legnagyobb az esés a The Slovak Spectator beszámolója szerint a Volkswagen Slovakia vállalatnál, amely az év során 394 474 autót gyártott a 2013-as 426 313 után. A vállalat ezt egyes piacok, köztük az orosz szűkülésével és az új modellekre való átállással indokolta. A Kia Motors Slovakia 323 720 személyautója közel 3,5 százalékkal haladta meg a 2013-ast, a PSA Peugeot Citroen 2,7 százalékkal 255 176-ra növelte termelését.

A genfi nemzetközi autókiállításon márciusban mindhárom cég új vagy megújult modelleket mutatott be, amelyektől jelentős piaci sikereket várnak. A Volkswagen Slovakia esetében ez elsősorban az Audi Q7-es, a VW-nél a Bentley Bentayga SUV, ami terveik szerint 2016 elején kerülhet piacra, s a pozsonyi üzemben elkezdik a Porsche Cayenne összeszerelését is. Az üzembe a Volkswagen 2012-2014-ben 939,3 millió eurót fektetett be, a 2012-2016-os beruházási program 1,5 milliárd eurót tesz ki.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

troll, 2015.03.23 21:41

nem a darabszám számít, hanem az előállított hazai hozzádott érték.

nem mindegy ugyanis, hogy 2 millió ft vagy 10 millió ft átlagértékű autókról van e szó, illetve, hogy abban mennyi az importhányad.

a darabszám önmagában nem sok jelentőséggel bír.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unnortodox, 2015.03.23 19:40

@matyi2010: Mivel 30-50%-kal többet fizetnek



...ezek 50-100 éve fejlődnek ,nem volt komcsi világ ..,erősebbek ..,ennyi
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unnortodox, 2015.03.23 19:39

@Trambulin: melyik ujjadból szoptad azt az egymilliót?:)


..biza ,nagyon sok az asszimilált mészárosova ,kovácsova ,csáky ova .pálffiova !!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.03.23 19:30

Szerintem fontos, hogy exportra termelő biztos és viszonylag jól fizető munkahelyek legyenek, amit növelik a belső keresletet és további munkahelyeket generálnak.
Erre ma az autóipar a legalkalmasabb.
De nyilván nem lehet egyedüli, kizárólagos. Ha a versenyszféra munkavállalóinak 10%-a kötődik ide az valószínűleg még nem sok.
A multik meg rosszak-rosszak de nincs jobb. Mivel 30-50%-kal többet fizetnek mint a magyar tulajdonú cégek és a munkakörülmények is jobbak, ezért húsz éve én is jobbára autóipari multiknál dolgozok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Trambulin, 2015.03.23 18:34

@Zodiakus: Magyarország a multik nélkül, különösen a jármű/motor összeszerelő üzemek nélkül gazdasági értelemben (is) csak tengődik. Nagyon régóta. A statisztikát felnyomják, de olyan állami támogatásokat, kedvezményeket kapnak, amelyekre egy magyar vállalkozás álmában sem gondolhat, kivéve ha vőgyerek, Felcsút polgármestere vagy valami másik pereputty.
Csak az Audi 40 milliárdot kapott Orbánoktól. Tessék kiszámolni mennyi jut egy munkahelyre:) És akkor az adókedvezményeket, egyéb állami kegyeket ne is nézzük.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html