A német luxusautó-gyártó januártól kezdi árulni S 1000 RR jelű országúti rakétáját, amely 193 lóerős motorjának köszönhetően a gyári adatok szerint három másodpercen belül gyorsul fel nulláról 100 kilométer/órás sebességre és végsebessége megközelíti a 300 kilométer/órát. Ára 14 ezer dollár körül lesz, amivel egy szinten marad a nagy versenytársak, a Honda, a Suzuki, a Kawasaki és a Yamaha hasonló motorjainak az árával. Jelenleg ezek a cégek uralják e járműkategória amerikai piacának majdnem 90 százalékát. Az Egyesült Államokban tavalyelőtt közel 600 ezer 500 köbcentisnél nagyobb erőforrással ellátott motorkerékpár talált gazdára, ami idén 350 ezerre csökkenhet. A szupermotorok ennek 18 százalékát teszik ki, de a BMW, amely tavaly 12 ezer kétkerekűt adott el az USA-ban, nincs jelen ebben a szegmensben. Az új típussal javítani akarják a vállalat imázsát, mivel a vevők a drága, de nem túl gyors motorokkal azonosítják a márkát. A BMW előbb kezdett motorokat gyártani, mint autókat: első kétkerekűjét 1923-ban dobta piacra. A motorkerékpár-divízió jelentőségét emelheti, hogy az autógyártáson elért profit az elmúlt negyedévben negyedére esett az egy évvel korábbihoz képest és júliusban sem javult a helyzet: 13 százalékkal csökkent a BMW autóértékesítése.