Tartja lendületét a magyar csodastartup

A világ egyik legdinamikusabban fejlődő, magyar fejlesztésű és bárki által elérhető, élő videó platformja, a Ustream a mobileszközökön való megjelenés optimalizálására, valamint a felhasználóbarát kezelőfelületek továbbfejlesztésére koncentrál az idén. A részben magyar tulajdonú startup cég tervei között budapesti irodájának bővítése is szerepel.
MTI, 2014. március 23. vasárnap, 15:39
Fotó: Reuters

Közvetítéseiket havonta körülbelül 80 millió ember nézi, felhasználóik száma pedig 5-600 ezerrel nő havonta - közölte az MTI érdeklődésére a Ustream Hungary Kft. A cég 2010 májusában alakult, jegyzett tőkéje 500 ezer forint. Egyedüli tulajdonosa a San Franciscóban bejegyzett Ustream, Inc, amelyet három magánszemély, John Ham, Brad Hunstable, és Fehér Gyula alapított.

A Ustream Hungary Kft.-nek az indulás évében 808 millió, 2011-ben pedig 1,35 milliárd forint volt az árbevétele. A céginformációs adatok szerint a társaság adózott eredménye 20 millió, majd 28 millió forintot tett ki, 2012-re pedig az előző évihez képest csaknem négyszeresére, 104,8 millió forintra

grott. A Ustreamnek Budapest és San Francisco mellett Szöulban, Tokióban és Los Angelesben van még irodája. Budapest elsősorban a termékfejlesztést, terméktámogatást és a minőségbiztosítást végzik, emellett a globális infrastruktúra-üzemeltetés is itt zajlik. San Franciscóba telepítették az üzletfejlesztést, értékesítést, marketing és egyéb támogató funkciókat, míg a szöuli és tokiói irodában értékesítéssel, ügyfélkapcsolatokkal, marketinggel foglalkoznak.

A cégnél összesen mintegy 250-en dolgoznak, ebből Budapesten 110-en, és tervezik a bővítést. Idén a jobb fejlesztői és integrációs eszközök kialakítása, a mobileszközökön való megjelenés optimalizálása és a felhasználóbarát kezelőfelületek továbbfejlesztése tartozik az elsődleges kihívások közé.

A videoközvetítő platform korlátlan számban képes összekötni a közvetítőket és a nézőket, volt már olyan adásuk, amelyet 1,5 millióan néztek egyszerre, de képesek ennél több felhasználó kiszolgálására is.

Legnézettebb közvetítésük a Sony PS4 bejelentése volt - ezt nézték 1,5 millióan -, míg az idei Climate Reality adásnak 24 órán belül 18 millió nézője volt. (Ez Al Gore korábbi amerikai alelnök kezdeményezése, 24 óra alatt minden időzónában van egy egyórás adás a globális felmelegedés témájában.)

HOZZÁSZÓLÁSOK