Telekocsi startupba fektet a Toyota

A Toyota többségi részesedést szerzett a Faxi brit a telekocsi startupban.
Szepesi Anita, 2019. május 15. szerda, 16:55
Fotó: Toyota

Az Egyesült Királyságban működő Faxi elnevezésű startup egy ösztönzőkkel megtámogatott telekocsi (carpooling) szolgáltatáshoz fejlesztett ki egyedülálló alkalmazást és szoftveres platformot, amelynek legfontosabb célkitűzése, hogy felszámolja az egy utassal közlekedő járműveket, így mérsékelve a forgalmi dugókat és a károsanyag-kibocsátást.

A nagyvárosi levegő minőségének romlása, az állandó forgalmi torlódások úttörő autómegosztó koncepció kidolgozására sarkalták a londoni székhellyel működő Faxit. A start-up vállalkozás telekocsi alkalmazása és szoftver platformja segítségével a felhasználók kapcsolatot teremthetnek azokkal a munkatársaikkal, akik velük azonos útvonalon, hasonló időben ingáznak a munkahelyükre. Az alkalmazás lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy valós időben ellenőrizzék, valóban telekocsival közlekednek-e alkalmazottaik, illetve hogy ösztönzőkkel és jutalmakkal (pl. elsőbbségi parkolás) honorálják a telekocsizókat. Az ehhez hasonló jutalmazási konstrukciók sikeresnek bizonyultak: egy nagy-britanniai ügyfélnél mindössze 6 hónap leforgása alatt a kevesebb, mint 10 utasról / sofőrről több, mint 200-ra nőtt a havonta telekocsizó munkavállalók száma.

2018-ban a Toyota úgy döntött, a Faxival együttműködve fejleszti ki azt a Toyota márkájú telekocsi platformot, amelyen keresztül egész Európában ösztönzőkkel támogatott telekocsi szolgáltatást nyújthat. A sikeres együttműködés nyomán az autógyártó a Faxiban történő többségi tulajdonrész szerzése mellett voksolt.

HOZZÁSZÓLÁSOK