Kínában nyitnak új üzemeket a legnagyobb gumigyártók - mint a Continental, a Michelin, a Toyo és az Apollo - miután a drága nyugat-európai és japán munkaerőt a vállalatok már nem tudták fedezni. A piacvezető Bridgestone is bővíti kínai üzemeit, így próbálva eleget tenni a folyamatosan növekvő keresletnek. Kínában ugyanis száguld a járműipar, tavaly 46 százalékos növekedést könyvelt el az ágazat - ez magyarázza az abroncsgyártók kiemelt figyelmét is az ázsiai ország iránt. A gyárbezárások Magyarországot nem érintik, sőt, hazánkban bővítik az abroncsgyárakat. A Hankook forgalma nőtt egyedül a vezető gumigyártók közül, és a növekvő kereslet kielégítése végett előre hozták a rácalmási gyár bővítését. Hazánkban terjeszkedik a Continental is. A kőbányai Temic Telefunken Microelectronic Kft. három év múlva befejeződő, 175 új munkahelyet létesítő fejlesztésére 7 milliárd forintot fordítanak. Az autóipari hűtő- és fűtőberendezések tömlőit gyártó, makói székhelyű ContiTech Fluid Automotive Kft. pedig az idén mintegy 5 millió euró értékű kapacitásbővítő beruházást hajt végre.