A Tesco Plc 7,8 százalékkal, 3,68 milliárd fontra (6 milliárd dollár) növelte kereskedelmi nyereségét a február 26-át megelőző 12 hónapban az egy évvel korábbihoz képest - jelentette be a társaság. A vállalat az adózás, a vagyongyarapodás és az egyszeri költségek figyelembevétele előtti eredményt definiálja kereskedelmi nyereségként. A nettó profit 2,66 milliárd fontra emelkedett az egy évvel korábbi 2,33 millióról, az a áfafizetés előtti árbevétel 7,1 százalékkal, 60,9 milliárd fontra kúszott fel.

A jó eredmények hátteréről mindent elmond, hogy Ázsiában 30 százalékkal ugrott meg a legnagyobb brit kereskedelmi lánc kereskedelmi nyeresége, miközben az Egyesült Államokban - ahol a cég a Fresh & Easy üzletlánccal van jelen - 186 millió fontra nőtt a kereskedelmi veszteség. A Fresh & Easy megvásárolta két beszállítóját.

A vállalat beszámolója szerint a hazai piac továbbra is "kihívásokkal teli". A Tesco kitartóan 30 százalékot birtokol a brit kiskereskedelemből. A vállalat elad és visszabérel egymilliárd font értékű vagyonelemet az USA-ban és Kínában, a felszabaduló forrást a terjeszkedésre akarják fordítani. Elemzők úgy látják, hogy a társaság hazai teljesítménye nem sokkal rosszabb, mint versenytársaié, ugyanakkor jó nemzetközi teljesítménye kellő hajtóerőt ad ahhoz, hogy vásárlásra ajánlják a Tesco részvényeit.