Ilyen sem történt még a Tescóban

Több mint harminc húsmentes termékkel - köztük sok vegán szósszal - rukkolt elő a brit Tesco, ami nem csoda. Az egyik vegán majonéz eladásai 400 százalékkal nőttek.
Csernátony Csaba, 2020. január 31. péntek, 07:50
Fotó: Napi.hu

Nagy-Britannia első teljesen növényi alapú ételízesítő családját dobja piacra januárban a brit Tesco, mivel jelentős keresletnövekedést tapasztaltak az utóbbi időben a vegán szószok iránt - derül ki a brit élelmiszerlánc sajtóközleményéből.

Majonézboom

Tavaly novemberig  éves szinten - 37 százalékkal nőtt a növényi alapú ételek forgalma éves szinten.

A szószok iránti megnövekedett keresletet mutatja, hogy a Hellman's vegán majonézének eladása például 400 százalékkal nőtt, a Tabasco Mild Green Pepper szósza pedig hasonlóan jó eredményt tudod felmutatni, az eladások 300 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. A Tesco új szószai között lesz többek között mangós, teriyaki vagy éppen ázsiai barbacue ízű is.

Jönnek a vegán szendvicsek, wrapek

Derek Sarno, a Tesco illetékes igazgatója szerint vegán ételek jelentik a legnagyobb kulináris mozgalmat ebben a században, de teljesen növényi alapú mártásokat eddig nehezen lehetett találni a szupermarketek polcain. A most megjelent szószok csak egy részét adják a januárban megjelenő új vegán termékeknek, a Tesco több mint 30 terméket tervez piacra dobni, többek között vegán szendvicseket és wrapeket (batyus szendvics). Az élelmiszerlánc reményei szerint az új termékek nemcsak a vegán életmódot folytatók életét teszik könnyebbé, hanem azokét is, akik csökkenteni szeretnék az állatitermék-fogyasztásukat.

Húsmentesebb évtized jöhet

A hústalan étkezés egyre népszerűbb. Korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy egy uniós előrejelzés szerint a 2018-as, egy főre jutó 69,3 kilogrammos átlagos uniós húsfogyasztás 68,7 kilóra csökkenhet 2030-ra.

A fogyasztás várható visszaesését pedig többek között a húspótlók iránti egyre növekvő igény okozhatja a jövőben.

HOZZÁSZÓLÁSOK