Tesla-gyárépítés: ezek a lehetséges helyszínek

Már négy német tartomány küzd azért, hogy az elektromos meghajtású autókat gyártó amerikai Tesla európai üzemének helyszíne lehessen, a Süddeutsche Zeitung című lap csütörtöki jelentése szerint a Saar-vidék, Baden-Württemberg és Rajna-vidék-Pflaz után Bajorország is beszállt a versengésbe.
Szabó Dániel, 2018. augusztus 2. csütörtök, 17:28

Már fel is vették a kapcsolatot a kaliforniai céggel. Bajorország kiváló körülményeket biztosít a Tesla beruházásához - emelte ki a tárcavezető - mondta el Franz Josef Pschierer tartományi gazdasági miniszter a müncheni lapnak az MTI szerint.

A kormány a tartomány északkeleti részén, a német-cseh határ térségében fekvő Hof városát ajánlja a Tesla figyelmébe. A bajor gazdaságfejlesztési ügynökség nemrégiben képviseletet nyitott városban, és mindenben a beruházó segítségére lehet - mondta a miniszter.

A Tesla az autók mellett akkumulátorokat is gyártó üzemének, az úgynevezett Gigafactory-nek keres helyszínt Európában.

Elon Musk elnök-vezérigazgató egy júniusi Twitter-bejegyzésében jelezte, hogy Németország is az esélyesek között van. A The Wall Street Journal című amerikai üzleti lap pedig július végén bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Tesla a holland hatóságokkal és két német tartománnyal tárgyal a beruházásról.

A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer a Süddeutsche Zeitungnak azt mondta, hogy a Tesla tetemes vesztesége ellenére érdemes küzdeni a beruházásért, főleg az akkumulátorgyártás miatt. Németországnak igyekeznie kell, hogy vonzóvá váljon az akkumulátorgyártás nemzetközi szereplőinek számára - húzta alá a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója.

Az majd csak két év múlva derül ki, hogy a Tesla egyáltalán fennmarad-e, vagy csődbe megy, "de ha Musknak sikerül az áttörés, a legnagyobbak közé kerül", ezt az esélyt pedig nem szalaszthatja el Németország - mondta a szakértő.

A Tesla megduplázta veszteségét a második negyedévben, szerdán közölt adatai szerint 718 millió dollár (197,4 milliárd forint) részvényesekre jutó nettó veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 336 millió dollárral, forgalma viszont 40 százalékkal, 4 milliárd dollárra növekedett. A cég három hónap alatt 53 339 kocsit gyártott és 40 768-cat szállított ki a megrendelőknek.

A fotó forrása: Guus Schoonewille/ANP/AFP.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2018.08.02 19:53

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Czirok_a_gasztroblogger, 2018.08.02 18:48

Jajjajjajjj... Ennél ócskább rászedés, gagyi, parasztvakítás nem volt az elmúlt 100 évben, mint a 100 éves technológiát eladni próbáló Tesla... Ma buzdító beszédet tartott a szélhámos Musk, egyből felment 10%-al a részvény árfolyama, ennyit a cég "befektetőiről"... Egy ócska dodzsem, golfautó 2 jó Porsche áráért, a hülyének is megéri, ugye, nem csoda hogy V0LE és Warlock urak szaladnak venni egy ilyen, kb. 100 km hatótávolságú tragacsot...

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Warlock, 2018.08.02 18:26

Jaj ne... Tesla cikk megint... Ez azt jelenti, hogy mindjárt jön a Cefre, és leírja 46 555-ödször, hogy dodzsem, rászedett barmok, ostobák (én - függetlenül attól hogy végül nem vettem, meg Vole főleg)... már előre rettegek... mert ugye 1912-ben is volt elektromos autó, és nem terjedt el, most sem fog, szar az egész, belsőégésűé a jövő... Aztán jön realman-lordoforth a másik lelkisérült migráns, és csuda színvonalas topic lesz ebből is (mint minden Tesla-sból). Anyám segíts meg...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html