"A kormány gondoskodni fog róla, hogy Indiában tudjon a legalacsonyabb költségekkel működni a Tesla, még Kínával összevetve is, amennyiben gyártóüzem létesítése mellett dönt" - fogalmazott a miniszter. Hozzátette: amennyiben a Tesla nem csak összeszerelést végezne Indiában, hanem a teljes terméket a helyi beszállítók bevonásával állítja elő, akkor készek "nagyobb engedményeket" is adni. A miniszter nem bocsátkozott részletekbe az engedmények természetét illetően - idézi a hírt az MTI.

A Tesla néhány héttel ezelőtt alapított vállalatot Indiában, ami arra utal, hogy már az idén megjelenik termékeivel a piacon. Bennfentes körökből származó információk alapján a Tesla a Model 3 típust tervezi bevezetni az indiai piacra.

QP | Quality Placement

Az indiai közlekedési miniszter szerint India nemcsak nagy piacként, hanem exportbázisként is vonzó lehet a Tesla számára. Már csak azért is, mert a lítium-ion akkumulátorok előállításához szükséges alapanyagokat és részegységeket 80 százalékban helyi forrásból lehet fedezni.

Tavaly Indiában viszont mindössze 5 ezer elektromos autó kelt el. A töltőállomás hálózat is leginkább gyérnek nevezhető, az elektromos autók árai pedig rendkívül magasak. India viszont mindent megtesz annak érdekében, hogy az autógyártókat megnyerje a helyi gyártás ügyének.

A Tesla jelenleg csak az Egyesült Államokban és Kínában gyárt autókat. Kivitelezés alatt áll még egy üzem építése Berlin mellett, amely 2021-ben kezdi meg a termelést, és teljes kapacitásán évi 500 ezer autót lesz képes előállítani.