A német sajtó nem tud részleteket arról, hogy a ZF Friedrichshafen mit tervez a leányvállalatainál. A ZF az autóipar egyik legfontosabb, leginnovatívabb alkatrész beszállító csoportja, világszerte 148 ezer dolgozót foglalkoztat - írja a G7 portál.

A leépítésre egyértelműen azért van szükség, mert visszaesett a társaság megrendelés állománya, ami egyáltalán nem jó hír az autóipari beszállítókra vastagon építő magyar gazdaság számára.

Az egri székhelyű ZF Hungária Kft. 2018-ban 77,8 milliárd forint bevétel mellett 2,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el, és éves átlagban 1700 főnek adott munkát. A koronavírus-járvány miatt a társaság német anyavállalata azonban most bejelentette, hogy 2025-ig összesen 15 ezer embertől kell megválnia, és az érintetteknek a fele dolgozik Németországban.

A csoport magyar honlapja szerint a ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik.