Több sört főzött a Dreher anyacége

Az április-szeptemberi időszakban az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több sört értékesített világszerte az egyebek mellett a Dreher márkát is tulajdonló SABMiller Plc.
Napi Gazdaság Online, 2007. október 15. hétfő, 10:00
Fotó:

Az üzleti év első felében úgy produkált erőteljes növekedést a társaság, hogy több, valódi profitgyártnak számító térségben, közöttük Latin-Amerikában jelentős lassulást mutatott. A csoportot mindemellett továbbra is kihívás elé állítják a növekvő alapanyag- és gyártási költségek, illetve a beruházások magas szintje.

Latin-Amerikában az első negyedévi 12 százalékos növekedést a másodikban 4 százalékos bővülés követte, de lassult az orosz, lengyel és román piacok által lendületben tartott európai eladások bővülése is. Észak-Amerikában a helyzet javulása ellenére is jóval kisebb a tempó: az első negyedévi 0,7 százalékos csökkenés a féléves számokat tekintve 1,4 százalékos bővülésbe váltott, míg az afrikai és ázsiai növekedés 23-ról 20 százalékra enyhült. A SABMiller nyereségének egyharmadát hozó Dél-Afrikában az eladások növekedési üteme 4 százalékról 2-re fékezett.

A söripari óriás közölte: pénzügyi teljesítménye megfelelt várakozásainak.

HOZZÁSZÓLÁSOK